Tek Bilgisayarda İki farklı Oyun Aynı Anda Oynamak ?

        Gerçekleştirmesi güç fantezilerimin arasına zirveden dalmıştı tek bir bilgisayarda iki oyunu aynı anda oynamak. Ati Radeon Hd 3870 ve 1440×900 çözünürlükte 19” lik geniş ekran bir monitör aldıktan sonra adeta kendimi oyunların içinde kaybolduğumu hissedir olmuştum. Daha sonra acep neden iki oyunu aynı anda oynayamayım ki dedim ? Aslında teorikte iki işi aynı anda yapmak insanın doğasında yoktur. Yani insan bir oyunu oynarken diğerinide aynı anda oynayamaz. Bu koşarken yüzmek yada konuşurken bir başkasını dinlemek gibi bişeydir. Tabiki burada neren ile dinlediğin en büyük meseledir 🙂 Konuyu uzatmadan 4.kez yenilediğim sistemimde bu denemeyi yaptım. Sonuç olumluydu. Küçük ölçekteki deneyim için büyük oyunlar seçmiştim belkide ama küçük çözünürlükte hiçbir zorlamam yaşamamam beni bihayli şaşırttı.

        Deneyim için seçtiğim oyunun birisi ” Türk’ün iftiharı ve performans canavarı ” olan Crysis Warhead ‘dı. Diğer oyun ise son zamanların en iyi futbol oyunu olarak kabul edilen Pro Evulotion Soccer 2009 / PES2009 idi.  Yaptığım işi ekran görüntüleri ile ıspatladığımı söylemeden önce bazı karanlık yüzeyleri aydınlatmak istiyorum. Crysis Warhead (en son yaması yüklü) 800×600 çözünürlükte ve tüm detaylar en yüksekte, Pes 2009 (1.3 en son yama yüklü) ise 640×480 çözünürlükte en üst detaydaydı. Ekran görüntüleri için buraya bakabilirsiniz. Fraps ile ekran görüntüsü aldığım için birşeyi unutmuşum hangi pencere açıksa onun görüntüsünü aldığından her iki oyunuda başlarken aşağıdakini yakalayanildim : (

Sistemim ise şöyle ; P5ld2-x/1333 anakart, Sapphire Radeon Hd 3870 (512 mb GDDR4) grafik kartı, Intel core 2 duo E8200 @2666 mhz 6mb L2 chache işlemci, Kingston 2 gb ddr800 mhz bellek, Directx 11 altında Windows 7 Beta build 7000

Böyle bi yazıyı neden yazdım ? Yo hayır hava atmıyorum hiç kimse mükemmel değildir 😉

About Ahmet Doruk

Korkut Ata Üniversitesi, Bilgisayar bölümü öğrencisiyim. Bilgisayar donanımları ve oyunlarına karşı müthiş bir ilgim vardır. Yazılımlar içinde aslında aynı şey geçerlidir ama daha çok oyun ve oyunla paralel donanımlar... Ben böyleyim işte... Yüzmeye, Voleybol oynamaya, Yürümeye, Gezmeye, Bilim teknik,atlas ve bilgisayar dergilerine ve belgesellere hasta birisiyim. Ahmet Doruk tarafından yazılan tüm gönderileri görüntüle

One response to “Tek Bilgisayarda İki farklı Oyun Aynı Anda Oynamak ?

Bir Cevap Yazın

