Category Archives: Rezalet

Türkiyedeki Çevirimiçi Gazetelerin Rezilliği

Birçoğumuz güne başladığımız zaman gidip gazete almak yerine internet üzerinden çevirimiçi gazete servislerini takip ediyoruz. Genelde bunlarda doğan yayın gurubu , sabah yayın gurubu gibi gazete devlerinin internet sürümleri. Ancak acınıcak haldeler ve düğümküme’de de dendiği gibi sürünüyorlar.Üstelik kendilerine ” Türkiye’nin en büyüğü , Bir tanesi , Tek doğrusu ” gibi yakıştırmada bulunuyorlar. Ama gel gelelim ;

ALINTI
   * Yazdıkları haberlerde bağlantı vermiyorlar.
    * Türkçe karakterleri düzgün göstermeye dikkat etmiyorlar.
    * Sayfalarında tutarlı tipografi kullanmıyorlar.
    * Haber fotoğraflarını orantısız eciş bücüş kullanıyorlar.
    * Menülerde ve bağlantılarda yeterli tıklama alanı ayırmıyorlar.
    * Bilgisayar çökerten bozuk flash kapaklar yapıyorlar.
    * Sağdan soldan buldukları kod parçalarını bilinçsizce kullanıyorlar.
    * Resim galerileri bozuk çalışıyor.
    * Video oynatıcıları çakılıyor.
    * İçeriklerine okunaklı bir adres yapısı (URL) ile ulaşılamıyor.
    * Yabancı internet gazetelerinin tasarımını kopyalıyorlar.
    * Sadece İngilizce sosyal imleme sitelerinin paylaşım düğmelerini kullanıyorlar.
    * Detaylı RSS beslemeleri yok.
    * Sayfaları reklama boğarak okuyucularına saygısızlık yapıyorlar.
    * Yorumları sansürlüyorlar.
http://www.dugumkume.org/turkiye-internet-gazeteleri/

Bazılarını biraz açalım hatta bazılarına kaynakta verelim ;

* Yazdıkları haberlerde bağlantı vermiyorlar.

Buna o kadar çok örnek varki yaz yaz bitmez. Milliyet ve internet haber sitesinin fotoğraf galerileri , yabancı ajansların internet siteleriyle neredeyse tamamen aynı başlıkları türkçeleştirmiş olarak kullanmaları ( bir çok kez bbc , msnbc , reuters ) gibi sitelerde karşılaştım. Hadi onuda geçtim tamam dedik yabancı kaynaklı sitelerde vermiyor. Sonuçta herkes ingilizce bilmiyor. Peki birbirlerinden yaptıkları kopyalara ne demeli ; habertürk , milliyet , hürriyet , internethaber bunlara en açık örnek.

* Türkçe karakterleri düzgün göstermeye dikkat etmiyorlar.

Daha önceleri böyle bi saçmalık vardı. Ancak daha sonra düzelti gibi duruyor. Başka denk gelen varsa yazsın yorum olarak bu örneğe lütfen…

* Sayfalarında tutarlı tipografi kullanmıyorlar.

* Haber fotoğraflarını orantısız eciş bücüş kullanıyorlar.

Nerdeyse bütün çevirimiçi internet gazetelerinde söz konusu bir durum belki bir kaç istisna olmadığını söyleyemem.

* Bilgisayar çökerten bozuk flash kapaklar yapıyorlar.

Kaç kere başıma geldi milleyet.com.tr ‘de safariyle ve firefoxla video oynatıcıları ve flash kodları tarayıcıyı çökertiyor. Yetmezmiş gibi bilgisayarı kilitliyor diyenler bile var.

* Sağdan soldan buldukları kod parçalarını bilinçsizce kullanıyorlar.

Bu konuyu web tasarımcı web kodlarından ve programcılığından anlayan arkadaşlara bırakıyorum.

* Resim galerileri bozuk çalışıyor.

Gene milliyet ( Türkiyenin en saçma haber sitesi ) İnternet Explorer ile açtığımda hiçbir problem yaşamıyordum taaki ie7 yi yükleyinceye kadar. Daha sonra Ie 8 le hepten zıvanadan çıktı her ne kadar emulate IE 7 seçeneğini kullansamda tarayıcım dengesizliğini hissedebiliyorum. Bırak yeni bir  bağlantı açmayı milliyet anasayfasını kapatmaktan bile aciz kalıyor bazen. firefox ile her resim değiştirdiğimde pencereyi yeniden boyutlandırıyor. Safari’de içler acısı zaten.

* Yabancı internet gazetelerinin tasarımını kopyalıyorlar.

E malüm maliyetten kısmak için bunu yapanlar bile var !

* Sayfaları reklama boğarak okuyucularına saygısızlık yapıyorlar.

Gelelim en büyük soruna. Habere mi tıklıyoruz reklama mı tıklıyoruz bilemiyoruz. şuradave şurada orayı burayı büyütücek abuk sabuk reklamlar verecek kadar bile aşağı düşmüşler. Ki onlara göre kendileri Türkiye’nin en büyük internet gazetesi. Kendi kendine gelin güvey olmak ne kadar kolay değil mi ? Türkiyenin en çok satan gazetesi posta ; http://www.posta-gazetesi.net/ içler acısı halinin kendi bile farkında değil. Aslında bu konuda örnek gösterdiğim radikal ve ntvmsnbc varki onu tek geçerim.
Türkiye’deki internet gazetelerin artık kendine çeki düzen vermesi lazım. Taklitler asilleri yüceltir sadece. Bunu bilmeler ve abilerinden örnek almaları lazım kim mi bu abileri ;  http://www.reuters.com/
http://www.bbc.co.uk/
http://www.nytimes.com/
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/
http://www.msnbc.msn.com/

Sakın bana bunlar dünya devi demesin kimse ! Zaten hep bu kafa bizi geride bıraktı dünyadan.

Bekle ve gör takdiğiyle hiçbişey değişmiyor emin olun ya bazılarının elini taşın altına koyması gerekiyor yada sesiz kalmaması gerekiyor bakalım ilgili gazetelerin iletişim kısmına belki biraz onları etkiler diye sert bir şekilde birşeyler yazdım aynı tepkiyi sizinde göstermenizi istiyorum.
Belki bişeyler değişir diye.

Reklamlar

Gençliğimiz Nereye Gidiyor !

Dengesiz Nesil
Bu yazıyı aylardır yazmayı düşünüyordum ancak fırsat bulamamaktan ve vakit yetersizliğinden olsa gerek yada boşvermekten bir türlü yazamamıştım ancak bugün itabariyle (01,07,08) bildirgec gibi bir sitede böyle bir yazı görünce geç bile kaldığımı düşündüm ve artık ok yaydan çıktı ! Bu kardeşimi ellerinden öpmek istiyorum.
 
 
Daha dün hayatımızda böyle birşey yokken tip tip gençler ortaya çıkmaya başladı. Üstelik sanki yüzyıldır aynılarmış gibi davranmaları ve böyle olmazsa yaşamayız gibi tavır takınmaları kendilerini toplumda popüler sandıkları ne yazıkki yanıldıkları bir zamanda yaşar olduk.Sokaklarda pek çoğumuz aşağıdaki resimdeki gibi tipler görmüştür.
Bende sanıyordum bunlar kendilerina insan diyorlar meğerse kendilerine emo diyorlarmış bu bildiğimiz köylü güzeli emine gibi felan değil şehirlerde genellikle zengin ailelerin çocuklarının oluşturduğu , dudağında g. göbeğine piercing takarlar, saçları ile bir gözünü kapatırlar  saçlarını arka kısmı da jöle ile kabartırlar böylece çok aptal bir görünüm alırlar ama onlara göre ‘cool’ yani bizim deyimimizle havalı hissedeler kendilerini , ölüme pek bir meraklılardır keşke topluca geberselerde dünya pisliklerden kurtulsa ama g. korkusu olduğu için onuda yapamazlar hani burdan kimseyi topluca intihara özendirmek gibi bir niyetim yok benimki sadece iyi bir dilek dünya huzuru için 🙂 Lanet olsunki etrafımda böyle tanıdığım ( sokakta gördüğüm zaman tanımamazlıktan geldiğim ) çok fazla insan var. Şahsen ben onları sokakta görmekten utanıyorum ama onlar o kadar rahatki ……..
 

 

Artık tiplerini bozdukları yetmezmiş gibi güzelim Türkçemizi katletmeye başlamaları beni çileden çıkartır oldu bir kaç örnek ;


Kullandıkları rezalet Türkçe >
ßıaqma ßei seßioom sei
ßis eßLenecez uLa asqi"mLe
o ßeim qeLinLimi daa aLamanyaLardan qedürdejeq
qeLinLimin aLdına ßide converse aLcaq

(bunların gelinliği de siyah olur)

ohh ohh DünümüSe hepüüsüü ßeqLeiis xD
ßhn eßimin DaDını çoçuLarmun anaSu oLaçam
eß qadunu OoLçam xD

(zaten istesende başka bişey olamazsın)

Sizin qißi qereqSiz mahLuqLarla ura$amam
saLaq saLaq msj adMaınnn oqumuoRum

(madem öyle birisin o sitelerde ne işin var)

asqım zNa"m ßitanem
uLa çuq seßorum qüçüq seßqilimi

(her hafta bu sevgili değişir)

eMbESÜller SİzHİ piSh FAkelRrR
nan tekER TEker GEzÜp ReSÜmÜMü CAlıolaR YHaa
,GİİDp reSİm CEkİNİn ama Ne FAYdaa kacaR kıslaRR Dİmi
(bu sözü söyleyenin profilinde kendi resmi yok) ( Bildirgecten alıntıdır bu kısım )


Daha neler neler ne yazıkki bu tipler artık okadar çok arttıki internette heryerde bırakın interneti sokakta çok fazla görür olduk. Biliyorum sizde diyorsunuz ya bunları anneleri babaları nasıl eve alıyorlar bence bunu sormak bir ayıp sonuçta anne babadır çocuk ip.. ise yapıcak bişey yok ama şunu sormak gerekir bundan sonrada acaba bunlar insan içine nasıl çıkıyorlar.Ya erzalete bakar mısınız ; biri ve malesef diğeri ! . Ha eğer bu yazıyı okuyan bir emo var ise şunu söylemek istiyorum ” Atatürk bu ülkeyi emin olun sizin gibi gençlere emanet etmedi . Emin olun ! ”